توضیحات

هیدرومتر شیشه ای چیست؟

هیدرومتر وسیله‌ای است که معمولا از جنس شیشه ساخته شده و برای تعیین وزن مخصوص مایعات (چگالی مایعات) استفاده می‌شود. از هیدرومتر برای تعیین شیرینی ماده خارج شده از دستگاه تقطیر برقی یا سایر مدل‌ها استفاده می‌شود. برای تعیین چگالی مایع مورد نظر، ابتدا مایع را درون ظرف بلندی ریخته و هیدرومتر را طوری در داخل آن قرار می‌دهیم که به صورت آزادانه شناور باشد. هر چه خط بالای مایع به عدد 1000 نزدیکتر باشد به معنای آن است که مواد شما از قند کمتری برخوردار است طوریکه هیدرومتر را اگر داخل آب قرار بدهید بر روی عدد 1000 قرار می گیرد. اگر مواد شما از قند بیشتری برخوردار باشد پس سطح مایع شما به عدد 1200 نزدیکتر خواهد بود.

انواع گوناگونی از هیدرومترها تولید و به بازار عرضه می شوند. علاوه بر هیدرومترهای شیشه ای، هیدرومترهای دیجیتال نیز در طیف وسیعی از آزمایشات مورد استفاده قرار می گیرند. هیدرومترهای دیجیتال دقت بسیار بالاتری نسبت به هیدرومترهای شیشه ای دارند. در صنعت هیدرومترها را با نام هایی از قبیل چگالی سنج و آب سنج نیز می شناسند.

  • هیدرومتر الکل سنج

    الکل سنج برای سنجش میزان الکل در یک محلول مورد استفاده قرار می گیرد. درجه بندی این دستگاه بین ۰ تا ۱۰۰ است و مقدار الکل را برحسب درصد نشان می دهد. این نوع از هیدرومترها با بازه های اندازه گیری متفاوت نیز عرضه می گردد.

  • هیدرومتر باتری

    هیدرومتر باتری در واقع نوعی اسید سنج است که برای باتری‌ اتومبیل کاربرد دارد. با این نوع از هیدرومترها می توان میزان غلظت محلول اسید سولفوریک که به عنوان الکترولیت در باتری استفاده می شود را اندازه گیری کرد.

  • هیدرومتر خاک

    هیدرومتر خاک یا چگالی سنجش خاک برای اندازه گیری قطر ذرات خاک و سنجش دانه بندی ذرات تشکیل دهنده خاک در زمین های کشاورزی استفاده می شود.

    شرکت فیشر امریکا ارائه دهنده انواع هیدرومترهای شیشه ای با دقت بالا و گواهی کالیبراسیون می باشد.

مجموعه ماهان تجهیز عرضه کننده تمامی سایزهای موجود از هیدرومتر شیشه ای ساخت فیشر می باشد.

برخی از رنج های پرکاربرد عبارت است از:

هیدومتر شیشه ای رنج 1000-1100

هیدرومتر شیشه ای رنج 1100-1200

هیدرومتر شیشه ای رنج 1000-1500 و

….

مشخصات هیدرومتر شیشه ای 1000-1200

دقت 0.001

طول 310 میلی متر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هیدرومتر شیشه ای رنج 1000-1200”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *